Ansökan om understöd
görs och inlämnas elektroniskt på en blankett som finns på nedanstående webbtjänst.
Observera att ansökan bör skrivas på svenska.
Ansökningstiden är årligen februari månad.
Webbtjänst för ansökningar
Föreningen behandlar ansökningarna på följande sätt:
- Föreningen samlar understödsansökningarna och styrelsen besluter om understöden.
- Föreningen ger inte skriftliga bedömningar eller utlåtande till sökande.
- Föreningen meddelar per brev eller e-postmeddelande om beviljade och ej beviljade understöd.
- Föreningen sparar dock för historisk forskning uppgifter om understödstagarnas namn och beskrivning av projektet för vilket understöd har beviljats.
- Uppgifter lämnas ej till tredje part med undantag av de understöd som skall anmälas till skatteverket.
- Ansökningsblanketterna och uppgifterna för beviljade understöd sparas 10 år.
- Ansökningsblanketterna och uppgifterna för ej beviljade understöd sparas 1 år.